مهم ترین نکات سئو سایت : ارتقاء رتبه بندی گوگل

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

نکات بهینه سازی سایت یا همان سئو سایت (بهینه سازی موتورهای جستجو)، خودش یک درس مفصل است. برای اطمینان از اینکه مقاله هایمان در وب سایت از لحاظ سئو ایده آل هستند، می توانیم چک لیستی تهیه کنیم. بنابراین پیش از آنکه شروع به نوشتن مطلبی برای وب سایت خود بکنید، این مقاله را درباره ی بهینه سازی سایت (سئو سایت) بخوانید.

1 – انتخاب کلمه کلیدی مناسب جهت بهینه سازی سایت (سئو سایت)

اولین و مهم ترین گام برای سئو سایت این است که عبارت یا کلمه کلیدی مناسبی انتخاب کنید. باید بدانید که مردم چگونه درباره ی موضوع مورد نظر شما در اینترنت جستجو می کنند. پس از دیدگاه مردم، کلمه ی کلیدی خود را برای سئو و بهینه سازی انتخاب کنید.

راحت ترین راه در این زمینه استفاده از برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل می باشد که این یک ابزار رایگان است که به طور تقریبی درباره عبارات جستجوشده در گوگل اطلاعاتی بدست می دهد. به عنوان مثال می توان فهمید که عبارت "سگ های کوچولوی اسباب بازی" 590 بار در ماه جستجو شده و این عبارت بیشتر از عبارات دیگر مشابه با آن جستجو شده است. با این وجود هنوز برای آغاز نوشتن در این باره زود است! هنوز باید تحقیقات بیشتری کنید.

2 – درباره رقابت ها بر سر کلمات سئو شده تحقیق کنید.

اکنون که کلمه و عبارت مورد نظرتان را جهت سئو پیدا کرده اید باید برخی چیزها را بدانید. روی مرورگر وب خود حالت مرور شخصی را انتخاب کنید(private browsing).( در مرورگر گوگل کروم گزینه ی Incognito، در مرورگر سافاری و فایرفاکس گزینه ی Private و در مرورگر اینترنت اکسپلورر گزینه ی InPrivate ) و سپس به سایت google.com بروید. این کار را برای این انجام می دهیم که نمی خواهیم گوگل از هیستوری استفاده کند و بر روی نتایج جستجوهایمان تاثیر بگذارد.

به تمام مطالب و محتوای موجود در صفحه اول گوگل نگاه کنید و کاری به نتایجی که با تبلیغات در ابتدای گوگل آمده اند نداشته باشید. 10 سایت اول جزو رقیبان شما هستند. آیا آنها چیزی کم ندارند؟ آیا شما می توانید بهتر از آنها باشید؟

3 – برای افزایش رتبه و سئو سایت بهترین مطالب و محتوا را تولید کنید.

اکنون دیگر می دانید بر سر چه چیزی باید رقابت کنید، پس وقت آن است که بهترین مطالبی را که می توانید تولید کنید تا همه ی رقبا را پس بزنید. شاید تولید محتوا سخت ترین قسمت کار باشد، اما باید بدانید مهم ترین قسمت نیز می باشد. باید جذاب و شگفت آور باشید.

اصلا مهم نیست که دارید برای یک وبلاگ می نویسید، برای یک سایت خرید و فروش می نویسید یا هر چیز دیگر. واقعیت این است که باید از بقیه بهتر باشید، وگرنه نه گوگل و نه مخاطبانتان شما را نخواهند پذیرفت.

4 – برای سئو سایت کلمه کلیدی را در عنوان صفحه بکار ببرید.

شما باید کلمه کلیدی که می خواهید روی آن سئو انجام بدهید را در عنوان صفحه بگنجانید، حتی می توانید نه دقیقا خود کلمه ی کلیدی، بلکه عبارت مشابه آن را در عنوان بنویسید. علاوه بر آن خود عنوان باید آنقدر جذاب باشد که مردم وقتی آن را می خوانند دلشان بخواهد بر روی آن کلک کنند.

5 – برای سئو و بهینه سازی سایت، کلمه کلیدی را هدر قرار دهید.

شما باید یاد بگیرید که برای ویرایش صفخات وب سایت، یک عنوان بزرگ شامل کلمه کلیدی داشته باشید، و سپس از بخش ها و هدر ها و زیر بخش ها و زیرهدر ها استفاده کنید. این نوع طبقه بندی نه تنها خواندن مقالات را برای بازدیدکنندگان راحت می کند، بلکه به گوگل می فهماند که این پست شما دقیقا در رابطه با چه موضوعی است. بنابراین اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی خود حداقل برای یک بار در زیرهدر ها استفاده کرده اید.

6 – برای افزایش سئو سایت، کلمه کلیدی را در نام و برچسب دگرساز تصویر قرار دهید.

اگر در پستی که می گذارید عکس هم وجود دارد، می توانید با استفاده از همان تصاویر نیز به گوگل بفهمانید موضوع اصلی پست شما در رابطه با چیست. دو راه برای انجام این کار وجود دارد:

  • نام تصویر
  • برچسب دگرساز تصویر

برای تغییر نام عکس، قبل از اینکه عکس را آپلود کنید، بر روی کامپیوترتان نام آن را تغییر دهید و نامی مرتبط با آنچه می خواهید سئو کنید قرار دهید، مثلا چیزی در رابطه با کلمه کلیدی موردنظر.

برچسب دگرساز تصویر چیزی است ک بوسیله ی آن می توانید آن را پس از آپلود کردن عکس تعیین کنید. این برچسب دگر ساز کاری که می کند این است که اگر بهردلیلی گوگل نتوانست عکس شما را برای یک کاربر بارگذاری کند، این نام به کاربر نشان داده می شود تا بفهمد موضوع این تصویر چیست.

7 – از کلمه کلیدی در URL و در خود پست استفاده کنید.

یکی دیگر از روش هایی که گوگل از طریق آن می فهمد که موضوع مطالب شما در رابطه با چیست، URL آن پست است. منظورمان این است که مثلا پس از .com (یا .net یا .org یا غیره) چه چیزی می آید. برای مثال دو آدرس زیر را در نظر بگیرید، به نظر شما کدام آدر سئوی بهتری دارد؟ گوگل کدام یک را بهتر می پسندد و تصمیم می گیرد که در رتبه ی بالا تری قرار دهد؟

www.ExampleDogToyWebsite.com/9124824834-1

www.ExampleDogToyWebsite.com/small-dog-toys

اگرچه اولی شاید خیلی تلاس های شما را در جهت سئو سایت باطل نکند، اما دومی دقیقا به گوگل می فهماند که مطلب شما درباره ی سگ های کوچولوی اسباب بازی است.

8 – برای بهینه سازی و سئو سایت، لینک های داخلی بدهید.

اگر شما درباره ی بهترین محتوای درون سایت تان صحبت نکنید، چرا باید دیگران به آن اهمیت بدهند؟ به همین دلیل است که یکی از راه های سئو سایت و بهینه سازی سایت این است که باید مطالب صفحات مختلف سایت تان را به بکدیگر لینک بدهید. این به این معنی است که شما باید به مطالب قدیمی سایتتان رفته و در آنجا لینک هایی به مطالب و پست های جدیدتان بزنید.

9 – مهم ترین نکته برای بهینه سازی سایت (سئو سایت) : بک لینک یا لینک های خارجی!

در آخر رسیدیم به مهم ترین نکته: بک لینک یا لینک خارجی.

بک لینک یا  لینک خارجی به معنای لینک هایی است که از سایت های دیگر به سایت شما داده می شود. گوگل به لینک های خارجی ای که به یک پست داده می شود خیلی اهمیت می دهد و این یکی از مهم ترین نکات سئو سایت به شمار می رود. این امر خیلی هم منطقی هست، وقتی شما شروع به صحبت درباره خودتان می کنید و کلی تعریف و تمحید از خودتان می کنید، کسی زیاد اهمیت نمی دهد. اما وقتی دیگران شروع کنند از شما تمجید و ستایش کنند، بقیه نیز باور می کنند.

درحالیکه تولید محتوای خوب می تواند باعث بدست آودرن بک لینک و لینک خارجی شود، حقیقت این است که شما دارید یک ساختمان لینکی می سازید. برای آنکه نکات مفیدی درباره ی بک لینک و لینک خارجی بدانید به سایت Backlinko.com نگاه بیندازید.

 

9 نکته مهم که دربالا در مورد بهینه سازی سایت (سئو سایت) برشمردیم، اگرچه تمام اصول و پیچ و خم های سئو سایت را در بر نمی گیرد، اما اگر این چک لیست را دنبال کنید بیشتر راه را برای رقابت طی کرده اید وبه احتمال زیاد ترافیک سئو و بهینه سازی بزرگ و موثری خواهید دید.