استراتژی های سئو سایت که به ضرر رتبه بندی سایت است!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

درباره ی بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو سایت، حجم وسیعی از اطلاعات در دست است که مرتب سازی آن بر اساس چه کارهایی باید کرد و نباید کرد کمی مشکل بنظر میرسد.  در اینجا به بررسی چهار مورد از اقدامات سئو می پردازیم که اگرچه رایج است اما به ضرر رتبه بندی سئو سایت در گوگل می باشد.

درباره ی بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو سایت، حجم وسیعی از اطلاعات در دست است که مرتب سازی آن بر اساس چه کارهایی باید کرد و نباید کرد کمی مشکل بنظر میرسد. کارشناسان کذایی این وجود دارند که امروزه بصورت آنلاین به شما می گویند که چه کارهایی برای سئو سایت تان انجام بدهید و توصیه هایی می کنند که متاسفانه برخی از آنها موجب آسیب به رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجوی گوگل می شود.

اگر صاحب کسب و کار اینترنتی مخصوص به خود هستید و نهایتا تصمیم گرفته اید برای بهینه سازی و سئو سایت تان اقدام کنید، نه تنها باید درباره اقدامات موثر در سئو سایت، بلکه باید درباره ی اقدامات اشتباه که به ضرر سئو سایت می باشد نیز اطلاعات جامعی به دست آورید. چرا که این کارهای اشتباه در نهایت موجب توقف و افول کسب و کارتان خواهد شد. محتوا و مطالبی که در وب سایت تان قرار می دهید باید با بیزینس و کسب و کارتان و مشتریان تان کاملا در ارتباط باشد و اصلا سعی نکنید الگوریتم های گوگل را به بازی بگیرید.

در اینجا به بررسی چهار مورد از اقدامات سئو می پردازیم که اگرچه رایج است اما به ضرر رتبه بندی سئو سایت در گوگل می باشد.

اولین اشتباه در سئو سایت : خرید بک لینک یا لینک خارجی

امروزه وب سایت ها و خدمات فراوانی وجود دارد که شما را متقاعد می کنند تا از سایر سایت ها بک لینک بخرید. یکی از سایت های بسیار رایج در این زمینه Fiverr است که تنها با پرداخت پنج دلار هزاران بک لینک برای شما تهیه می کند.  اما باید بدانید چه سایت هایی به سایت شما لینک می شوند؟ آیا به صنعت و کسب و کار شما مرتبط هستند؟ آیا سایت های معتبری هستند؟

اگرچه بک لینک دادن به سایت های مطمئن و معروف یکی از راه های خو برای سئو سایت به شمار می رود، اگر گوگل بفهمد که شما برای این بک لینکها پول پرداخت کرده اید، سایت شما را از نتایج جستجو دی ایندکس می کند. به عبارت دقیق تر می توان گفت: سایت شرکت شما در هیچ یک از نتایج جستجوی گوگل ظاهر نخواهد شد. بنابراین هیچ گاه لینک نخرید، چرا که برای رونق کسب و کارتان خوب نیست.

دومین اشتباه در سئو سایت : درج مطالب غیر مرتبط

زمانی که به فکر درج مطالب و محتوا در وب سایت خود هستید، تنها مطالبی بگذارید که در رابطه با کسب و کار، صنعت و مشتریان شما هستند. بعنوان مثال اگر شما لوله کش ساختمان هستید، نباید مطالبی درباره ی هتلداری در وب سایت خود قرار بدهید. به چشم گوگل یک وب سایت لوله کشی که مطالبی درباره ی هتلداری در آن درج شده است، گیج کننده بنظر می رسد. باید این را مد نظر داشته باشید که سایت شما از نظر موتورهای جستجوی گوکل معتبر به نظر برسد، نه از نظر هیچکس دیگر.

گوگل به تجربیات کاربری خیلی ارزش می دهد و اگر شما ثایت کنید که سایت تان تجربیات کاربری خوبی دارد، گوگل آن را می فهمد و پاداش خوبی خواهید داشت. پس زمانی که در حال نوشتن مطالب و محتویات برای سات خود هستید، به اهداف سایت و نیازهای مشتریان خود توجه ویژه ای داشته باشید.

بعنوان مثال اگر شما مغازه ای برای فروختن سگ های خانگی دارید باید کلمات کلیدی تان حول و حوش "خرید سگ" باشد. اما کسی که می خواهد سگ بخرد، احتمالا نیاز دارد درباره ی سگها نیز اطلاعاتی داشته باشد - چه نوع غذاهایی برای سگ خوب است و چه مقدار باید بخورد – بنابراین می توانید مطالبی مرتبط با این موضوعات را پوشش دهید. به تمام جنبه های زندگی سگ ها، تا جاییکه به مشتریانتان ارتباط دارد، نگاه کنید و سعی کنید محتوای خوب و مفید تولید کنید. این کار علاوه بر اینکه به کلمات کلیدی شما رتبه بندی می دهد، هم چنین به گوگل نشان می دهد که سایت شما در حیطه ی سگ معتبر است و برای افرادی که به دنبال خرید سگ هستند سایت شما گزینه ی مناسبی است.

سومین اشتباه در سئو سایت : نظرات اسپم شده

برخی از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی به منظور سئو سایت، تصمیم می گیرند خدماتی بخرند که در سایر سایت ها نظراتی منتشر کنند که حاوی لینکی از سایت شماست، در واقع این یک روش بک لینک زدن محسوب می شود. اگرچه این ایده به منظور گسترش بک لینک های سایت شما در سایت هایی مرتبط به کسب و کار شما می باشد، اما وقتی مشتریان و کابران این بک لینک ها را در نظرات اسپم شده و ضعیف می بینند، برند شما آسیب می بیند. هم چنین وقتی شما نظرات بدی در سایت شخصی خودتان منتشر کنید هم همین اتفاق می افتد.

تمام نظرات را لازم نیست در وب سایت تان منتشر کنید، آنهایی را منتشر کنید که ارزش واقعی به مشتریان تاتن نشان می دهد. این کار باعث می شود که ارزش و یکپارچگی نظرات در وب سایت شما حفظ شود.

چهارمین اشتباه در سئو سایت : بارگذاری بیش از حد بر لینک های لنگر متنی

لینک لنگر کتنی یک کلمه یا عبارت خاص است که در متون وب سایت قرار دارد و به یک آدرس اینترنتی لینک داده می شود. اگرچه لینک هایی که بر کلمات کلیدی زده می شوند برای سئو سایت خوب هستند، اما باید در استفاده از آنها مراقب باشید. قبلا وب مستران عادت داشتند هزاران لینک لنگر درون متن که شامل کلمات کلیدی هستند را بسازند و درون محتوای سایت به کار ببرند تا این کلمات کلیدی رتبه بندی بالایی بدست آورند. اما آن روزها دیگر تمام شد.

برای آنکه به بهترین رتبه بندی در گوگل دست بیابید، باید نسبت کلمات کلیدی متعادل بنظر برسد. یعنی اگر شما برای یکی از کلمات یا عبارت کلیدی در سایت تان 10000 لینک لنگر ساخته اید، اما برای دیگر لغات کلیدی هیچ کاری نکرده اید، این به چشم گوگل عجیب غریب است. بنابراین شما باید برای کلمات کلیدی مختلف، لینک های لنگر متفاوت بسازید. مثلا اگر می خواهید عبارت "می خواهم یک سگ بخرم" را سئو کنید، بهتر است لینک های لنگر مانند زیر بسازید:

  • می خواهم یک سگ بخرم
  • داشتن یک توله سگ
  • سگ ها چه چیزی باید بخورند
  • نکاتی برای خرید سگ
  • سگ های محبوب
  • نژادهای زیبای سگ ها
  • سگ هایی که با بچه ها خوبند
  • آموزش آسان به توله سگ ها
  • هزینه ی توله سگ ها
  • باهوش ترین توله سگ ها برای خرید

تمام این لینک های لنگر که در بالا گفتیم، به چیزهایی که مشتریان دوست دارند درباره ی سگ ها بدانند مرتبط هستند. اما هرکدام چیز متفاوتی می گویند. حواستان باشد که به هرکدام از این ها بیش از حد لینک ندهید، وگرنه در نظر مردم بد بنظر می رسد. سعی کنید لینک های لنگر را برای کلمات کلیدی به گونه ای بسازید که کاربر پسند باشد، نه صرفا برای سئو سایت و افزایش رتبه بندی موتورهای جستجو.