استفاده نادرست از کلمات کلیدی

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

از زمان آغاز جستجوی آنلاین، افراد از کلمات کلیدی در تلاشی غلط، به منظور دستکاری موتورهای جستجو استفاده نادرست کرده اند. این شامل بکاربردن کلمات کلیدی در متن، آدرس، متاتگ ها (meta tags) و لینک ها می شود.  متاسفانه، همیشه ضرر این تکنیک بیشتر از منفعتش برای سایت شما می باشد.

 در روزهای اولیه، موتورهای جستجو به کاربرد کلمات کلیدی بعنوان یک سیگنال ارتباطی اولیه تکیه داشتند، صرفنظر از اینکه حقیقتا چگونه کلمات کلیدی استفاده شده بودند. امروزه، اگرچه موتورهای جستجو هنوز مانند یک انسان نمی توانند یک متن را بخوانند و درک کنند، استفاده از یادگیری ماشین (machine learning) به آنها اجازه داده تا به این ایده آل دسترسی پیدا کنند.

بهترین کار استفاده از کلمات کلیدی خود بصورت طبیعی و استراتژیکی می باشد. اگر صفحه شما کلمه کلیدی "برج ایفل" را هدف گیری کرده باشد پس شما ممکن است بطور طبیعی محتوایی درباره خود برج ایفل، تاریخ برج یا حتی درباره هتل های پیشنهاد شده پاریس را در صفحه بیاورید. از سوی دیگر، اگر شما کلمات "برج ایفل" را در یک صفحه با محتوای غیر مرتبط پراکنده کنید، مانند صفحه ای درباره پرورش سگ، در نتیجه تلاش شما برای رتبه گرفتن برای "برج ایفل" یک نبرد طولانی و سخت خواهد بود. نکته ی استفاده از کلمات کلیدی این نیست که برای تمام کلمات کلیدی رتبه بالایی بیاورید، بلکه آن است که برای کلمات کلیدی رتبه بالایی بیاورید که مردم جستجو می کنند زمانیکه می خواهند آنچه را که سایت شما فرآهم آورده است ببینند.

بهینه سازی در صفحه

استفاده و هدف گیری کلمه کلیدی هنوز یک قسمتی از الگوریتم رتبه بندی موتورهای جستجو می باشد و ما می توانیم بعضی از تکنیک های موثر برای استفاده از کلمات کلیدی را به منظور کمک به ایجاد صفحاتی که به خوبی بهینه سازی شده اند بکار ببریم.

ما استفاده از کلمات کلیدی را بصورت زیر به شما پیشنهاد می کنیم:

  • یکبار استفاده از کلمه کلیدی در عنوان
  • یکبار بطور برجسته در بالای صفحه
  • حداقل دو یا سه بار با پراکندگی در متن
  • حداقل یکبار در alt یک تصویر در صفحه
  • یکبار در آدرس
  • حداقل یکبار در meta description tag

شما بطور کلی نباید از کلمات کلیدی در یک متن لنگر لینک (link anchor text) که به صفحات دیگر در سایت شما اشاره می کند استفاده نمائید. این به عنوان جایگزین کلمه کلیدی (keyword cannibalization) شناخته می شود.