هدف گیری و کاربرد کلمات کلیدی

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

کلمات کلیدی اساس روند جستجو می باشند. آنها بلوک های ساخت زبان و جستجو می باشند. در حقیقت، تمام علم بازیابی اطلاعات (از جمله موتورهای جستجو اینترنتی مثل گوگل) بر پایه کلمات کلیدی هستند.

 همین طور که موتورهای جستجو صفحات وب را جستجو و فهرست بندی می کنند، آنها بدنبال آن صفحات بر اساس فهرست های بر پایه کلمات کلیدی می گردند بجای آنکه تمام میلیاردها صفحات وب را در یک پایگاه داده ذخیره کنند. میلیاردها پایگاه داده کوچکتر که هر کدام بر یک کلمه کلیدی خاص تمرکز دارند به موتورها اجازه می دهند تا اطلاعاتی را که آنها در یک کسری از ثانیه نیاز دارند بازیابی کنند. آشکار است که اگر می خواهید صفحه شما شانس قرار گرفتن در نتایج جستجو برای کلمه "سگ" را داشته باشد عاقلانه آن است که مطمئن شوید کلمه "سگ" جزئی از محتوای قابل جستجوی سند شما باشد.

سلطه کلمات کلیدی

کلمات کلیدی بر اینکه چطور منظور جستجویمان را بنویسیم و با موتورهای جستجو تعامل کنیم حکفرما هستند. زمانیکه ما کلماتی را برای جستجو وارد می کنیم، موتور جستجو صفحات را به منظور بازیابی اطلاعات بر اساس کلمات کلیدی که ما وارد کرده ایم، مطابقت می دهد. ترتیب کلمات، املا، نشانه گذاری و حروف بزرگ و کوچک، اطلاعات بیشتری برای موتور جستجو فراهم می آورد که از آنها به منظور کمک به بهتر بازیابی کردن و رتبه بندی کردن صفحات استفاده می نماید. موتورهای جستجو اینکه چطور کلمات کلیدی در صفحات استفاده شده اند را اندازه گیری می کنند تا به تعیین ارتباط یک سند خاص با یک پرسش انجام گرفته شده کمک نمایند. یکی از بهترین روش ها برای بهینه سازی رتبه یک صفحه این است که مطمئن شوید کلمات کلیدی که شما می خواهید بر اساس آن رتبه بندی شوید، در عنوان، متن و متاداده (MetaData) استفاده شوند. بطورکلی، هنگامیکه سما کلمات کلیدی خاص تری بکار می برید، شما رقابت برای نتایج جستجو را محدود می کنید و تغییراتتان برای دستیابی به یک رتبه بالاتر را بهبود می بخشید. توجه کنید که اگرچه نتایج زیادی برای عبارت های کلی وجود دارد بطور قابل توجهی نتایج کمتری برای آن نتیجه خاص وجود دارد.