اصول طراحی و توسعه وب دلخواه موتور جستجو

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

موتورهای جستجو در اینکه چطور سایت ها را جستجو می کنند و محتوای آن را تفسیر و ترجمه می کنند محدود می باشند. یک وب سایت همیشه شبیه آن چیزی که من و شما می بینیم با آنچه که موتور جستجو می بیند نیست. در این قسمت، ما بر جنبه های تکنیکی مشخصی از ساخت (یا اصلاح) صفحات وب تمرکز می کنیم تا آنها هم برای بازدید کنندگان و هم موتورهای جستجو شبیه به هم ساخت شوند.

محتوای شاخص پذیر

برای اینکه در لیست موتورهای جستجو در جایگاه بهتری باشیم مهم ترین محتوای شما باید در فرمت متن HTML باشد. اعلی رغم پیشرفت هایی در تکنولوژی جستجوگرها، فایل های فلش، جاوا، تصاویر و دیگر محتواهای غیر متنی اغلب توسط جستجوگر موتور جستجو نادیده یا بی ارزش در نظر گرفته می شوند. آسان ترین روش برای اینکه مطمئن شوید کلمات یا عبارتی که شما به بازدید کنندگان خود نمایش می دهید برای موتورهای جستجو نمایان است آنها را بصورت متن HTML در صفحه قرار دهید. با این حال روش های پیشرفته تری برای کسانی که نمایش های بصری یا فرمت های بزرگتر را خواهانند دسترس می باشد.

  • نوشتن متن alt برای تصاویر
  • الحاق جعبه های جستجو با لینک مسیر یابی و لینک های قابل جستجو
  • الحاق پلاگین های فلش و جاوا با متن در صفحه
  • فراهم کردن یک رونوشت برای ویدئو و محتوای صوتی اگر هدف آن است که کلمات و عبارت های استفاده شده توسط موتور جستجو شاخص بندی شوند.

نگاه به سایت خودتان همانطور که موتورهای جستجو نگاه می کنند

بسیاری از وب سایت ها مشکلات قابل توجهی با محتوای شاخص پذیر دارند بنابراین چک کردن دوباره آن متن ارزش وقت صرف کردن را دارد. با استفاده از ابزاری مثل Google's Cache، seo-browser.com و غیره شما می توانید ببینید که کدامیک از المان ها از محتوای شما برای موتور جستجو نمایان و شاخص پذیر می باشند.

ساختارهای لینکی قابل جستجو

همانطور که موتورهای جستجو به دیدن محتوا به منظور لیست کردن صفحات در فهرست های بزرگ شان که بر اساس کلمات کلیدی استوارند، نیازمندند آنها همچنین به دیدن لینک ها نیازمند هستند تا محتوا را در اولین مکان پیدا کنند. یک ساختار لینکی قابل جستجو (ساختاری که اجازه می دهد به جستجوگر که مسیرهای یک وب سایت را مرور کند) برای پیدا کردن تمام صفحات در یک وب سایت حیاتی است.