بازاریابی موتور جستجوی

چرا بازاریابی موتور جستجو ضروری است؟

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

یک جنبه مهم سئو آسان نمودن درک سایت شما برای کاربران و ربات موتور جستجو می باشد. اگرچه موتورهای جستجو تا حد بسیار زیادی پیشرفته شده اند اما آنها هنوز نمی توانند همانند انسان یک سایت را ببینند و درک کنند. سئو به موتورهای جستجو کمک می کند که دریابند هر صفحه درباره چیست و چطور ممکن است این صفحه برای کاربر مفید باشد.

 بحث رایج علیه سئو

ما اغلب جملاتی شبیه به این می شنویم که :

هیچ مهندس باهوشی نخواهد توانست موتور جستجویی بسازد که وب سایت ها را مستلزم سازد تا قوانین و اصول مشخصی را به منظور این که شاخص بندی شوند دنبال کنند.

هر فرد عاقلی یک سیستمی می خواهد که هر ساختاری را جستجو و هر مقدار کد مشکل و پیچیده ای را تفسیر کند و یک راهی برای برگرداندن نتایج بسیار مرتبط پیدا کند نه نتایجی که توسط متخصصین بازاریابی جستجو بهینه سازی شده اند.

اما صبر کنید...

تصور کنید که شما یک عکس از سگ خانوادگی تان به صورت آنلاین ارسال کرده اید. یک فرد ممکن است این سگ را یک سگ سیاه با اندازه ی متوسط که در حال بازی کردن در پارک است توصیف کند. از سوی دیگر بهترین موتور جستجو در جهان با این سطح از پیشرفتگی در درک تصویر در هرکجا که میخواهد باشد مشکل خواهد داشت. چطور شما می توانید به یک موتور جستجو، یک تصویر را بفهمانید؟

خوشبختانه سئو به مدیران وب سایت ها اجازه می دهد تا با ارائه ی سرنخ هایی به موتور های جستجو آن محتوا را بفهماند. در حقیقت، افزودن یک ساختار مناسب به محتوایتان برای سئو ضروری است .

درک قابلیت ها و محدودیت های موتورهای جستجو به شما اجازه میدهد تا به طور صحیحی محتوای وب سایتتان را به طریقی که برای موتورهای جستجو قابل هضم باشد بسازید، فرمت بندی کنید و تجزیه کنید. بدون سئو یک سایت برای موتورهای جستجو می تواند پنهان باشد.

اکثر موتورهای جستجو همگی با اصول مشابهی عمل می کنند. محدودیت های تکنیکی بی شماری وجود دارند که موجب مشکلات قابل توجهی هم در رتبه بندی و هم در گنجایش می شوند. ما تعدادی از آنها را در ادامه آورده ایم :

مشکلاتی در جستجو و شاخص بندی کردن

  • فرم های آنلاین: موتورهای جستجو در پر کردن فرم های آنلاین (مانند فرم لاگین) خوب نیستند و بنابراین هر محتوایی که در پشت آنها می باشد ممکن است پنهان باقی بمانند.
  • صفحات تکراری: وب سایت هایی که از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده می کنند اغلب نسخه های تکراری از صفحه ی مشابهی ایجاد می کنند. این یک مشکل عمده ی موتورهای جستجو به منظور پیدا کردن محتوای کاملا اصلی می باشد.
  • کدهای بلوک شده: خطاهایی در دستور دهنده های جستجو کننده ی یک وب سایت (robots.txt) ممکن است منجر به بطور کامل بلوک شدن موتورهای جستجو شود.
  • ساختار لینکی ضعیف: اگر یک ساختار لینکی وب سایتی برای موتورهای جستجو قابل درک نباشد، آنها ممکن است به کل محتوای یک سایت دسترسی پیدا نکنند یا اگر آن صفحه توسط ربات موتور جستجوگر، جستجو شود محتوایی که به طور حداقل در معرض نمایش قرار گرفته است توسط شاخص موتور جستجو غیر مهم پنداشته شود.
  • محتوای غیر متنی: اگرچه موتورهای جستجو در حال بهتر شدن می باشند، اما هنوز آنالیز متن های غیر HTML، محتوایی با فرمت تصویر و غیره برای موتورهای جستجو سخت می باشد. این شامل متن هایی در فایل های فلش، تصاویر، عکس، ویدئو، صوت و محتوای پلاگین میشود.

مشکلاتی در انطباق پرسش با محتوا

  • عبارت های غیر معمول: متنی که توسط افراد به صورت عبارت های رایج نوشته نشده و برای جستجو استفاده می شود را گویند. برای مثال نوشتن درباره "دستگاه خنک کننده ی غذا" در حالی که مردم حقیقتا از "یخچال" برای جستجو استفاده می کنند.
  • ظرافت های زبانی و بین المللی: برای مثال "color" در مقابل "colour". زمانی که شک دارید، به لینک آنچه که مردم جستجو میکنند سر بزنید و از نظیرهای دقیق در محتوای خود استفاده کنید.
  • هدف گیری مکانی نامتجانس: برای مثال زمانی که اکثریت افرادی که از سایت شما دیدن می کنند از ژاپن باشند اما محتوای شما به زبان لهستانی باشد.
  • سیگنال های متنی ترکیبی: برای مثال عنوان پست بلاگ شما "بهترین قهوه مکزیک" میباشد اما خود پست درباره ی استراحتگاه تعطیلاتی در کانادا میباشد که قهوه بسیار خوبی در آن سرو میشود.این پیام های ترکیبی سیگنال های گیج کننده ای به موتورهای جستجو میفرستند.

مطمئن شوید که محتوای شما دیده میشود

دریافت جزئیات تکنیکی از اصلاح وب سایت، با هدف مورد پسند قرار دادن برای موتور جستجو، مهم است اما زمانی که اصول پوشش داده شدند، شما باید محتوای خود را بازاریابی کنید. موتورهای جستجو خودشان فرمولی برای اندازه گیری کیفیت محتوا بر روی وب ندارند، در عوض تکنولوزی جستجو بر روی معیارهای انطباق و اهمیت تکیه دارد و انها این معیارها را از طریق دنبال کردن اینکه مردم چه میکنند، آنها چه چیزی را می یابند، واکنش نشان می دهند، نظر می دهند و آن را به اشتراک می گذارند، اندازه گیری می کنند. بنابراین شما نمی توانید فقط یک وب سایت عالی بسازید و محتوای خوبی بنویسید، بلکه باید آن محتوا را با دیگران درمیان بگذارید و درباره ی آن بحث کنید.