بازاریابی داخلی در مقابل بازاریابی خارجی

بازاریابی داخلی در مقابل بازاریابی خارجی

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

اگر شما یک حرفه ای را اداره می کنید، پس شما می دانید که بازاریابی چقدر برای گسترش اسم شرکت شما مهم می باشد.

اگر بازاریابی شرکت تان را نکنید بنابراین شما هیچ مشتری بدست نخواهید آورد. این بدین معناست که موفقیت شرکت شما بسیار به کمپین بازاریابی شما بستگی دارد. اگرچه بطور سنتی استفاده از بازاریابی خارجی استراتژی رایجی بود این استراتژی در چند سال گذشته سریعا تغییر کرده است. امروزه بسیاری از شرکت ها روی به استراتژی بازاریابی داخلی آورده اند. اگر شما در مورد تفاوت بازاریابی خارجی و داخلی نمیدانید پس متن زیر را مطالعه نمایید. درک مزایا و معایب هر دوی آنها به شما اجازه خواهد داد که استراتژی بازاریابی بهتری را متناسب با نیاز شرکت خود انتخاب نمایید.

بازاریابی خارجی (Outbound Marketing)

بازاریابی خارجی یک استراتژی است که در آن یک تجارت، محصولات و خدمات خود را از طریق ارائه اطلاعات به مصرف کنندگان تبلیغ می کند حتی اگر آن مصرف کنندگان بدنبال آن محصول یا خدمات نباشند.

به همین دلیل بازاریابی خارجی را بازاریابی منقطع می گویند. شرکت ها این بازاریابی را از طریق استفاده از تلویزیون، تبلیغاتی کاغذی، ایمیل مستقیم، رادیو و غیره انجام می دهند. تبلیغات سنتی به این گونه است اما متاسفانه این نوع بازاریابی نه تنها عذاب آور و به ندرت بهنگام می باشد بلکه گران نیز می باشد. اگر شما صاحب یک حرفه کوچک باشید شما بایستی پول زیادی برای این نوع بازاریابی بدون هیچ گونه قولی برای موفقیت بپردازید. با این وجود برای شرکت های بزرگ که توان پرداخت چنین بازاریابی را دارند مفید خواهد بود بدلیل اینکه این استراتژی می تواند کمک به آگاه کردن مردم درباره خدمات و محصولات آن شرکت کند.

بازاریابی داخلی (Inbound Marketing)

بازاریابی داخلی یک نوع استراتژی بازاریابی است که مقرون به صرفه تر می باشد و دلیلی است بر اینکه چرا بیشتر صاحبان مشاغل کوچک از این نوع بازاریابی استفاده می کنند. ایده بازاریابی داخلی آن است که شما مخاطب اصلی خود را از طریق فراهم آوری محتوای با کیفیت و مفید هدف می گیرید تا توجه آنها را از طریق بیشتر فهمیدن از محصولات و خدمات شما به خود جلب نماید. بنابراین در اصل شما چیزی به آنها می دهید تا آنها را برای خود داشته باشید.

این بازاریابی به چند دلیل یک استراتژی موثر می باشد. مهم ترین دلیل آن است که، شما مصرف کنندگانی را هدف قرار می دهید که حقیقتا دنبال محصولات و خدماتی می باشند که شما فراهم می کنید به جای اینکه سعی بر تبلیغ برای تمام مصرف کنندگان کنید بدون توجه به اینکه نیازهای آنها چیست.